pühapäev, november 30, 2008

Franco Battiato maailm, mu värviline varjupaik

Tahtsin midagi lisada, aga istusin siin oma varjupaigas, Battiato lugude vahel... ja ühtäkki polnudki enam midagi öelda. Jäi lihtsalt tunne. Nagu siis, kui sõbra juures teed juues tekib vaikus ja on hea olla.

Vivo come un cammello in una grondaia-Elan nagu kaamel vihmaveetorus

Elan nagu kaamel vihmaveetorus
me hiilgavas ja austatud ühiskonnas
Ja ootan ikka veel head võimalust
et tiivad saada ja planeedilt lahkuda
Mida peavad nägema ja kannatama mu silmad?
jõhkrad sõjadeemonid kes teesklevad palvetamist!
Ja ometi tean väga jästi, et iga vägivalla taga peitub
Halb...kui oleksin veidi kavalam, ei laseks ma end kiusatada
Teavas on täna öösel tinaraske.
Kui palju vaeva ja asjatut valu...

La cura- Hool

Ma kaitsen sind hirmude ja hüpohondria eest.
vaevade eest, mida oma teel tunda saad.
Ebaõigluste ja oma aja pettuste eest,
läbikukkumiste eest, mida endale ligi tõmbad.
Ma võtan sult ära valud ja tuju muutlikkuse.
kinnisideed su maaniatest
Ületan gravitatsioonijõu
ruumi ja valguse
et sul mitte vananeda lasta.
Sa saad terveks kõikidest haigustest
sest oled eriline
ja mina, hoolitsen su eest

Toon sulle eelkõige valgust ja kannatlikkust
Käime koos teid, mis viivad olemuseni.
Armastuse lõhnad joovastavad me kahesid
ja augustituul ei vaigista me meeli.
Punun su juukseid nagu lauluviise.
Tunnen maailma seaduse ja kingin need sulle.
Ületan gravitatsioonijõu
ruumi ja valguse
et sul mitte vananeda lasta.
Ma päästan sind igast nukrusest
sest sina oled eriline ja mina, hoolitsen su eest.
Mina jah , hoolitsen su eest.


Era d'estate - See oli suvel (Sergio Endrigo)

Oli suvi ja sa olid minuga
Oli suvi palju aastaid tagasi
Elasime tund tunni järel
õnnelikke päevi ja öid
ilma homseta.

Oli sügis ja sina olid minuga
oli sügis mõni aeg tagasi
tund tunni järel ilma naeratuseta
kustus suvi su silmis.

Vaatasin sind ja unistasin elust sinuga
aga ilusad unistused ei lähe kunagi täide

Oli suvi ja sina olid minuga
oli suvi mõni aeg tagasi
sinu näol selged pisarad
ütlesid ainult hüvasti.


Centro di gravità permanente- Permanentne gravitatsioonikeskus

Üks vana bretoon
mütsiga, riisipaberist vihmavarjuga ja bambuskepiga.
Julged kaptenid
kavalad salakaubavedajad makedoonlased
Jesuiidid eukliidsed
riietunud munkadeks, et Mingi dünastia
imperaatorite õukonda sisse pääseda

Otsin permanentset gravitatsioonikeskust
mis ei laseks mul kunagi meelt muuta inimeste ja asjade suhtes
ma vajan...

Otsin permanentset gravitatsioonikeskust

Over and over again.
Pekingi tänavatel oli maikuu
viskasime nalja ja korjasime nõgeseid.
Ma ei kannata vene koore
võltsrocki,itaalia new wave´i,inglise free jazz punki.
Ja ka mitte seda aafrika oma.

Otsin permanentset gravitatsioonikeskust...

Kommentaare ei ole: